Om du är försäkrad hos oss, vänligen följ instruktionerna nedan.
Som en allmän kommentar, vänligen kommunicera med oss proaktivt och så tidigt som möjligt och ge så mycket information som möjligt. Detta hjälper både dig och oss att fatta beslut om hur skadan ska hanteras, minimera skadan och betala ut eventuell ersättning snabbt och utan komplikationer.
Kontakta Claims Team:
Sealogy Skade-Hotline: +49 (0)30 214082-20
Email: claims@sealogy.com
Vid viktiga och/eller akuta fall kan du nå vårt skadehanteringsteam dygnet runt, alla dagar i veckan.
Vid en skada som omfattar tredjepartsansvar, vänligen gör följande:
Vänligen notera:Om du grovt negligerar dessa skyldigheter kan detta leda till en minskning av försäkringsförmånerna (inklusive en fullständig minskning till noll) beroende på allvaret av ditt fel. Minskningen sker inte om du kan bevisa att skyldigheten inte har överträtts genom grov vårdslöshet.
Skicka följande information till oss omgående:
Vid en skada på skrov och maskin, vänligen gör följande:
Efter att vi mottagit din skadeanmälan kommer vår skadeavdelning att kontakta dig för att diskutera de vidare stegen.
Viktigt: Reparation av skadan får endast genomföras efter godkännande från försäkringsbolaget.
Vid en personskada, vänligen gör följande:
Efter att vi mottagit din skadeanmälan kommer vår skadeavdelning att kontakta dig för att diskutera de vidare stegen.
Vid en ansvarsskada av skeppare eller professionell skeppare, vänligen gör följande:
Skicka följande dokument digitalt så snart som möjligt efter att du anmält skadan:
Efter att vi mottagit din skadeanmälan kommer vår skadeavdelning att kontakta dig för att diskutera de vidare stegen
Vid en skada för charterersättning, vänligen gör följande:
Skapa en olycksrapport inklusive skisser och få den underskriven av alla inblandade parter om möjligt
Skicka följande dokument till oss omgående (inom 14 dagar) efter att du anmält skadan:
Efter att vi mottagit din skadeanmälan kommer vår skadeavdelning att kontakta dig för att diskutera de vidare stegen.
För att anmäla en skada, vänligen ring följande telefonnummer: +49 (0)30 214082-20 (tyska, engelska). Dagtid mellan 07.00-21.00, +46 31 518 040
Vid viktiga fall kan vår skadehantering nås dygnet runt, alla dagar i veckan.